Kkc Matte Foundation Makin Viral


Kkc atau juga dikenali sebagai K-Kacha adalah produk kecantikkan yang mana foundernya berasal dari Sabah. Actually, Kkc ni dah lama wujud. But you know lah. Mana-mana produk baru pun kena start dari bawah dulu. Nak-nak lagi kalau founder nya bukan dari kalangan retis fofular. Nak up tu kena ambil masa sikit.

Tapi sekarang produk Kkc dah mulai dikenali ramai bermula dengan Kkc Matte Foundation nya. Testimoni dan feedback pun dah tumbuh macam cendawan. Yelah, produk baik mestilah ramai yang nak cuba termasuk AKU!

Secara jujurnya, selain kualiti, aku pentingkan juga harganya. Yelah, kita ni bukannya wanita yang bekerja. Duk umah je pon melayan tantrum Asyraf. Tapi kan, even i ni surirumah sepenuh masa sekali pun, penampilan harus dijaga. Wah gitteww.

Family Andy ramai. Kitorang memang selalu dapat jemputan ke majlis-majlis penting. Which means, kena face to face dengan orang ramai lah kan. So, nak tak nak kena melawa juga sikit. Takdelah orang nak mengata,

"eh tu ke isteri Andy? gila macam mak lampir! Selekeh nak mampus. Dah macam nenek kebayan aku nengoknye."

Ni, kalau aku dengar ayat macam ni boleh mengalir airmata wooo. T_T

So, its a big no lah kan. Takmo lah macam tu. Sebab bukan nama aku sorang yang tercalar. Dengan nama Andy sekeluarga babit sama kang.

"Perhhh. Menantu Latip ke tu Jah? Pesal sememeh nau? Anak baru satu kot."

Haa gittew. Silap-silap, bukan aku yang sentap. Pak ngan mak mentua aku yang nyentap kang. Andy jugak yang kena. Isteri selekeh. Padahal benda tu aku sendiri kot kena alert.

So, JAGA PENAMPILAN.

Baju kena lip lap lip pakai kilat-kilat ke macamana? hahaaa. Ko gile ape? Ingat nak pergi event dekat hotel nak terima anugerah prestij pakai kilauan emas bagai? Tak payah. Baju biasa-biasa je pun okey. Aku pakai baju kurung je kot. Asal sopan lah weh. Takyah nak over sangat.

Baju DONE.

Nak kena makeup tebal ke macamana? Okey yang ni, terpulanglah. Aku tak nak komen lebih-lebih. Sebab aku pun makeup jugak. Makeup simple but nice. Kalau orang tengok,

"alah manisnye isteri Andy ni. Bertuah Latip ada menantu lawa macam ni."

Kahkah! Angkat bakul masuk sendiri wehhh. Mahap mahap. Sis over sikit. hee~


Tang makeup ni, aku ada tulis dalam entri Makeup Ringkas dan Mudah. Tapi sekarang aku dah tukar foundation. Sebelum ni aku pakai Silky Girl. Bukannya tak okey. Okey tapi aku dah jumpa foundation yang lagi super okey!


Kkc Matte Foundation atau nama panjangnya K-Kacha Matte Foundation. Memang best gila-gila.

RINGAN

Lepas apply Kkc foundation ni dekat muka, aku rasa ringan sangat. Macam takde pakai apa-apa. Macam nama foundation ni lah. Kkc Matte Foundation. Ada unsur matte di situ. Thats why lah aku rasa ringan semacam.

TIDAK BERMINYAK

Ini antara perkara paling penting bila pakai foundation. Hadoiiii. Aku paling tak suka bila muka dah start berminyak woi. Geli nau-nauuuu. Tapi bila lap pakai tisu, foundation luntur pula kang. Tu antara masalah yang aku kena hadapi. But its a miracle lepas aku jumpa Kkc Matte fd ni. Muka tak berminyak! Even aku pakai dari pagi sampai ke malam pun, foundation masih stay and muka tak berminyak. Its a good news untuk korang yang ada problem macam aku ni.

TIDAK LUNTUR/BERCAPUK

Ini pun antara benda yang paling ditakuti wanita. Yes! Aku pernah kena wehh. Bayar mahal-mahal makeup aku but at the end, area atas mulut foundation dah luntur. Ko boleh bayangkan tak situasinya? Ya ampun. Masa tu aku kecewa gila. Please lah. Tapi lepas aku try and buat ujikaji sendiri dengan Kkc ni. Omgeeee. Aku jatuh cintaaaaa. Serius wehh. Aku berpeluh teruk macamana pun, Kkc ni tak luntur. Its anti peluh kot. Sesuai lah untuk yang suka drama nangis-nangis kan. kahkah!

SPF50

HARGA MAMPU MILIK

Dah citer panjang-panjang, mesti korang nak tau harga kan? Boleh percaya tak foundation yang high quality macam ni harganya cuma RM25/pcs. Tak percaya atau susah nak percaya? Tapi betul Its real ladies. Dengan cuma RM25 je, uols dah boleh cantik and flawless everyday. gitteww uolsss

So, aku nak share testimoni and feedback dari pengguna KKC MATTE FOUNDATION. Jangan hairanlah k kalau bahasa agak tak Melayu sangat. Sebab majoriti pengguna adalah dari Sabah. Dah founder nya dari Sabah. Of course lah viral dekat Sabah dulu kan.

TESTIMONI & FEEDBACK PENGGUNA KKC MATTE FOUNDATION
















Kalau ikutkan, nak je aku masukkan semua feedback and testimoni dalam ni. Tapi ko gile. Tak dan habis satu page woii. Masih ada banyak lagi. Kalau nak tengok ke, nak usha ke, nak tanya-tanya ke. Boleh je.

Whatsapp 0138521382
atau boleh tekan link ni
untuk direct whatsapp tanpa save nombor.

atau juga,


atau INSTAGRAM search @tehaismynickname


LETS CANTIK BERSAMA K-KACHA :D
Previous
Next Post »

1 Comments:

Click here for Comments
E'in
admin
July 14, 2017 at 11:43 AM ×

macam menarikkkkkkkkkk je nie.. :)

Congrats bro E'in you got PERTAMAX...! hehehehe...
Reply
avatar