Lunch atau apa ni?



Sebelum sampai kedai, aku plan nak makan nasi ayam dekat Restoran Juara di Kuala Menggatal Kota Kinabalu. Oh, sebelum tu aku nak bagitau. Ni dekat Sabah ye. I kan orang Sabah. Hikss. Dah sampai restoran, tengok menu. Alamak. Tekak dah bertukar selera.

Tak nak nasi ayam. Macam rasa menyampah pula terbayang ayam tu. -.- Tukar nak makan daging masak lada hitam dengan nasi putih. Agak mahal juga. Tapi aku tetap nak makan. So, order tu lah. Take away je. Makan dekat tempat kerja.

Sampai je tempat kerja, ingat nak cekik. Tapi ada kerja pula. So, dahulukan kerja. Lepas siap kerja, nak makan. Lauk pula dah suam. Lahai. Sayu je rasa. Takpelah. Makan je. Lepas buka tapau, mak oi. Gile banyak nasi. Penuh satu tapau. Nak buka daging, perhhh. Berat je plastik. Tak kedekut betul dorang ni. Nasi dan lauk banyak dorang bagi. Bersesuaian dengan harga.

Menyuaplah aku. Hmmm. Sedappp. Tak sia-sia aku beli dekat restoran Juara tu. Sebelum ni aku pernah beli Wantan Ho di kedai yang sama. Pun sedap juga. Bagi aku, restoran Juara punya makanan memang sedap. Lain kali aku nak cuba Tom Yam Mee Udang dia. Kalau ikut nafsu aku tadi, nak je rembat sekali Tom Yam tu. Tapi istighfar. Tak boleh menangkan sangat nafsu.

Lepas beli makanan, nak beli air pula. Aku ngidam nak minum air milo sejuk. Syukur ada restoran sebelah Juara tu. Aku sengaja tak beli air dekat Restoran Juara sebab aku tau dekat situ kalau take away air dorang guna cawan plastik yang cinonet tu. Isk. Tak mau aku. Tak padan dengan harga. Kalau nak take away air, bagus beli dekat kedai mamak. Dia punya banyak, memang puas hati. Harga pun lebih kurang dengan yang pakai cawan plastik tu.



Err, sebenarnya banyak. Tapi aku dah bantai masa makan tadi. Dah tinggal sikit. Lain kali lah aku snap gambar milo ais tapau tu. Serius memang banyak.

Dah tapau nasi, air. Tekak nak makan kuih Melayu pula. Tapi cari dekat Aisyah Vendor Boutique tak adalah pula. Nak makan kuih koci kononnya. Dah bukan rezeki. Aku ganti dengan pisang goreng yang panas-panas. Sedap sebab pisang tak mentah, tak masak. Sedang-sedang je. Masuk je dalam kereta, aku terus bantai pisang goreng tu. Kan sedap kalau makan masa masih panas.

Nampak tak nafsu makan aku tu macamana? So, perbelanjaan hari ni;

Daging Masak Lada Hitam = RM7.40
Air Milo Sejuk = RM2.50
Pisang Goreng = RM2
Jumlah Keseluruhan : RM11.90

Er, er. Tu baru belanja sikit. Kalau dah sampai butik, petang-petang sikit mulalah mengada nak beli jajan. Aiskrimlah, keropoklah. Koyak poket akak. Takpelah. Nanti dah berhenti kerja, bolehlah tahan sikit-sikit nafsu ni.

posted from Bloggeroid

Previous
Next Post »

2 Comments

Click here for Comments
Pha Is
admin
September 4, 2016 at 3:37 PM ×

kan kak Normi Nieza... hahaha

Reply
avatar