Lepas kahwin, kerja. Perlu ke?

Hi.

Finally, aku dapat kerja. Thanks to hmm lahai aku lupa nama akak tu. Kak Izyan eh? Tak berapa nak sure sebab interview pun sepantas kilat. Baru kelmarin aku whatsapp akak tu tanya ada kerja kosong tempat dia ke tak, hari ni dah panggil aku interview. Akak tu nak aku masuk kerja hari ni juga tapi since this week aku nak balik Sandakan, so aku minta dengan akak tu nak mula hari Jumaat minggu depan. Syukur akak tu faham.

So why aku nak masuk kerja balik lepas berhenti kerja sebelum ni? Kenapa Berhenti Kerja?

Even aku Masih Pengantin Baru, ehem. Barulah sangatttttt. Suami aku pun bekerja, boleh je aku duduk rumah goyang kaki. Tapi tak. Aku masih ada perasaan nak bekerja. Sebab bagi aku, seorang wanita yang sudah bekahwin tak sepatutnya mengharapkan suami seorang untuk cari rezeki. Lagipun, aku anak sulung. Aku masih ada rasa nak tolong keluarga aku even aku dah berkahwin.

Lagipun, kita tak tau apa akan jadi di masa depan. Aku nak kerja dan ada buat simpanan sendiri. Its for unknown future. We never know kan. Since aku pun belum ada anak walaupun berharap nak bunting pelamin tapi tak jadi. So, biarlah aku kerja. At least masa yang banyak tu tak terbuang begitu saja.

Nanti aku update lagi.

Previous
Next Post »