Update Blog Guna Blogger dan Bloggeroid

Assalamualaikum.


Sekarang ni dah banyak alternatif lain untuk update blog selain menggunakan laptop. Macam saya , saingan sengit untuk menggunakan laptop adalah ibu saya sendiri. Buktinya , di saat saya sedang menaip entri ini. Ibu sedang berada di depan laptop.

Dan saya selaku anak beliau , telah merembat handphone miliknya untuk saya gunakan update blog ini. Hehe..

Ada banyak aplikasi yang disediakan di 'play store' untuk blogger yang suka update blog tak kira masa. Tapi setakat ni saya jumpa tiga. Iaitu Blogger , Blogger-droid dan Bloggeroid.

Masing-masing punya kelebihan dan kekurangannya. Antara tiga , saya menggunakan dua darinya iaitu Blogger dan Bloggeroid.

Untuk Blogger , saya gunakan untuk blogwalking. Manakala Bloggeroid , saya gunakan untuk menaip entri.





Blogger-droid saya tak berapa suka sebab leceh banyak sangat iklan yang mengganggu skrin. Penyelesaiannya , uninstall. Haha :)





Saya suka update guna handphone ibu saya ni. Rasa macam nak bodek aje bawa balik UiTM nanti. Snap je gambar , upload , update , done.

posted from Bloggeroid

Previous
Next Post »

3 Comments

Click here for Comments
Nina Mads
admin
May 13, 2013 at 12:13 AM ×

memang kerja2 update jd lg mudah kan :)

Reply
avatar
reenapple
admin
May 13, 2013 at 12:47 PM ×

Ooooo.. aku tahu guna lappy. Yg canggih, aku buat donno. Malas nk beljar. Erk

Reply
avatar
Tinta Lana
admin
May 13, 2013 at 11:08 PM ×

Salam.

Teknologi skrg, sgt memudahkan urusan kan tia :)
Tinggal pilih je.

Reply
avatar