Sekurang-kurangnya Saya Ada Pengalaman

Antara kenangan manis saya menjadi seorang blogger dan memiliki sebuah blog ialah bila blog kesayangan ni menggunakan domain yang berbayar. Domain yang berbayar ni bila http://inikisahtia.blogspot.com/ bertukar menjadi http://www.inikisahtia.com/. Nampak tak perbezaan antara keduanya?


Selama menggunakan domain .com tersebut , saya tak pernah menyesal sebab melaburkan sedikit duit untuk kepuasan diri sendiri. Saya puas menggunakan domain tu selama setahun dengan bayaran yang saya kira agak berbaloi.


Tapi , namanya berbayar. Ada limit pula tu. Setahun. Maknanya , lepas habis tempoh setahun saya perlu membuat pembaharuan. Setiap pembaharuan juga memerlukan pembayaran.


Sekarang saya sudah kembali menggunakan domain percuma. Sedih pun ada. Tapi takpelah. Guna dulu yang mana ada. Sekurang-kurangnya saya pernah ada pengalaman. Dan boleh pula dikongsikan dengan orang lain.


Saya sayang blog ni. Jatuh bangun saya , ada dalam blog ni. ^^
Previous
Next Post »

3 Comments

Click here for Comments
ewanthology
admin
December 1, 2012 at 11:37 PM ×

Harap dpt kongsi pengalaman tu nanti ye

Reply
avatar
AtieAbid
admin
December 2, 2012 at 9:59 AM ×

saya baru nak merasa pengalaman tu. :) tapi memang ada perasaan sedikit excited bila berdomainkan nama sendiri kan.. :)

Reply
avatar
cik violet
admin
December 14, 2012 at 9:10 PM ×

sy pon syg blog.

segala mcam cerita dan rasa berkongsi dalam blog. :)

& sy xpernah mencuba untuk mengguna domain.

hehe

Reply
avatar